Tuesday, September 6, 2011

Titik

Apabila aku membuat satu titik di sehelai canvas yang besar, titik itu akan menjadi satu titik sahaja. titik kecil yang tidak disedari kewujudannya. Di besarkan sedikit untuk nampak tapi tetap titik yang titik. Bezanya apabila aku lukiskan titik yang banyak dengan setiap titik itu titikannya berbeza-beza besarnya, akan menjadi sesuatu yang abstrak. jika aku rapatkan titik-titik itu, ia bagaikan sebuat negara legap. Titik.

Apabila aku jarak-jarakan titik yang banyak. jumlah tidak akan sama. menjadi berat di kanan, ringan di sebelah kiri. ia menjadi sesuatu yang asing di mana ada satu titik di tengah-tengah tanpa kumpulan. Aku namakan hasil ini sebagai titik yang tersepit di tengah-tengah. Titik. 

Heh! tapi aku masih mahu titik itu rapat-rapat. 

No comments:

Post a Comment