Wednesday, July 20, 2011

Tenteram

Kenyataan yang jelas sebenarnya dari pendefinisi yang kukuh. Sekukuh-kukuh kenyataan ia tidak jelas walaupun kelihatan jelas, ia bermula pada asas. Asas perkataan dibina untuk menghubungkan sesuatu menjadi jambatan antara satu-satu homosapien berkata-kata. Apabila manusia berevolusi, kata-kata lama tidak lagi digunakan untuk sebagai jambatan. ia lebih dari kata-kata yang memutarkan sesuatu untuk menjadi sesuatu yang legap pada mata homosapien lainnya. Kenyataan aku berubah-ubah mengikut minda. Tenteram-tenteram.

Aku suka bertelanjang, kerana telanjang mengingatkan aku pada naluri manusia yang binatang. ya, kita binatang yang membinatangi manusia lainnya mengunakan kepercayaan. dan apabila kerpercayaan itu hilang ia akan hilang dan hilang. Dicari-cari ia akan menjadi sesuatu pembaharuan, lahir telanjang yang telanjang. Tenteram-tenteram.

Jika marah, jangan marah pada langit, langit akan menangis melihat kau yang telanjang kedua-duanya. Marahkan pada sekeping refleksi yang melihatkan dirimu yang telanjang. Marah pada setiap pergerakan yang kau lakukan. Pergerakan itu pilihan mati yang menjadi selari untuk kau pegangi. Marah sepuas-puasnya, berkelahi dengannya kerana akhirnya minda yang marah itu akan tenteram-tenteram. 

No comments:

Post a Comment