Saturday, July 16, 2011

Putih

Seputihnya kertas kosong yang diperbuat daripada kanvas. Aku mengunakan tangan kiri dengan pena berdakwatkan akal untuk menconteng sesuatu. dulunya gambar-gambar bergerak membantu, kini aku kerahkan otakku untuk berputar ligat. seligat-ligat otak berputar, aku hanya dapat putaran yang tersangkut ditengah-tengah. berputar kiri dan ke kanan. 

Kalau dengan menhentak kepala ke dinding konkrit itu adalah untuk pembetulan putaran, aku akan buat semahu-mahunya, biar baik kembali otakku yang sudah karat ini. Aku hanya duduk diam melihat kertas kosong itu putih menjadi kuning-kuning warnanya, tanpa tulisan. Aku gigit jari, biar ada rasa sakit, tanda aku marah dengan akal. heh, sakit menguasai diri tapi akal ku masih degil untuk berbicara. 

Biar aku berkelahi dengan minda disini. Kau kalah turuti aku, Aku kalah dan aku mati. 

No comments:

Post a Comment